Drobečková navigace

Turistika

U Křížku

Kralický Sněžník

Rozcestí červené turistické značky se nachází mezi vesnicí Dolní Morava a osadou Heřmanice v oblasti Králického Sněžníku. Rozcestí najdeme pod horou Na Vyhlídce, která má nadmořskou výšku 753 metrů. Lokalitou protéká Lipkovský potok.

Hraniční rozcestí

Kralický Sněžník

Rozcestí zelené a červené turistické značky najdeme na hranicí s Polskem západně od vesnice Dolní Morava. Červená turistická značka dále pokračuje do Polska, zelená vede po hranici na Malý Sněžník.

Brandýs nad Orlicí

Ústecko-Orlicko

Zříceniny gotického hradu stojí na zalesněném ostrohu nad východním okrajem města Brandýs nad Orlicí v Pardubickém kraji. Z hradu se dochovaly pouze základové zdi na předhradí, tři příkopy, části hradeb, torzo věže a sklepy hradního paláce. Hradní zříceniny jsou volně přístupné. Historie Hrad byl založen před rokem 1289. Později hrad vlastnili páni z Boskovic a od poloviny 15. století Kostkové z Postupic. Z dalších majitelů byli nejvýznamnější Žerotínové. V době stavovského povstání...

Brandýs nad Orlicí

Ústecko-Orlicko

Zámek stojí jihovýchodně od náměstí ve městě Brandýs nad Orlicí v Pardubickém kraji. Zámek je patrový obdélný objekt s mansardovou střechou. Na zámek navazuje malý park. Historie Po roce 1781 byl vybudován barokní zámek, který byl v letech 1817 ? 1820 novorenesančně upraven. Současná novobarokní podoba zámku pochází z přestavby, která byla provedena v roce 1914.

Anenská Studánka

Ústecko-Orlicko

Anenská Studánka je malou obcí a společně s připojenou osadou Helvíkov má 200 obyvatel. Obec najdeme v severovýchodní části Svitavské vrchoviny, jihozápadním směrem od města Lanškroun a jihovýchodním směrem od České Třebové. Obec je obklopena lesy, severním směrem se nad Anenskou Studánkou zvedá vrchol Velká pláň ( 571 m.n.m.). Východním směrem nedaleko obce vede železniční trať na trase Česká Třebová - Moravská Třebová. V Anenské Studánce se křižuje zelená a červená turistická značka....

Horní Čermná

Ústecko-Orlicko

Horní Čermná je velká obec s 1020 obyvateli a najdeme ji v podhůří Orlických hor, severním směrem od města Lanškroun a jižním směrem od města Jablonné nad Orlicí. Původně byla obec součástí městečka Čermná, jež se v roce 1935 rozdělilo na dvě samostatné obce a to Horní a Dolní Čermnou. Součástí Horní Čermné je osada Nepomuky. Obec leží v údolí tvořeném říčkou Čermná. V okolí obce se rozprostírají malebné lesy. Obcí prochází značená trasa lokální cyklostezky a žlutá turistická...

Horní Třešňovec

Ústecko-Orlicko

Horní Třešňovec je středně velkou protáhlou obcí s 630 obyvateli a najdeme ji pod vrcholky Zábřežské vrchoviny, severním směrem od města Lanškroun. Jižní okraj Horního Třešňovce těšně navazuje na místní část Lanškrouna Dolní Třešňovec. Obcí protéká Třešňovský potok a západním směrem od obce jsou bývalé pískovcové lomy. V nedalekém okolí obce se rozprostírají malebné lesy. Součástí obce je malá osada Mariánská Hora. Osadu tvoří poutní kostel panny Marie z roku 1875. Cestu ke...

Lubník

Ústecko-Orlicko

Lubník je malou obcí s 320 obyvateli a najdeme ji v oblasti nazývané Lanškrounská brázda, jihovýchodním směrem od města Lanškroun a jihozápadním směrem od města Štíty. Obcí protéká Lubnický potok a východním směrem od obce se zvedají zalesněné stráně vrcholků Zábřežské vrchoviny. V blízkém okolí obce jsou rozlehlá pole. První písemná zmínka o obci je z roku 1350 a obec byla majetkem kláštera Koruna svaté Marie. V roce 1519 byla obec připojena k zábřežskému panství. Již v roce 1344 je v...

Luková

Ústecko-Orlicko

Luková je středně velkou obcí s 700 obyvateli a najdeme ji v oblasti Lanškrounské brázdy, jižním směrem od města Lanškroun. Od sousední obce Damníkov odděluje Lukovou vrch Červený pahorek ( 388 m.n.m.), jež se zvedá nad jihozápadním okrajem obce. Obcí protéká Lukovský potok a východně od obce jsou dva malé rybníky. Součástí obce Luková je osada Květná ležící jižně od obce. Kolem severního okraje obce prochází železniční trať na trase Česká Třebová - Zábřeh. Lukovou vede značená trasa...

Ostrov

Ústecko-Orlicko

Ostrov je středně velkou a protáhlou obcí s 600 obyvateli a najdeme ji na okraji Třebovické vrchoviny, západním směrem od města Lanškroun a východním směrem od města Česká Třebová. Obec se rozkládá podél toku Ostrovského potoka a v nedalekém okolí obce jsou rozlehlé lesy. Východně od obce je na toku Ostrovského potoka soustava rybníků. Rybníky a lesy jež je obklopují tvoří oblast přírodního parku Lanškrounské rybníky. Největší z rybníků Dlouhý rybník je využíván jako přírodní...